Konec nátlaku farmaceutických firem na lékaře?

Snaha farmaceutických firem korumpovat lékaře by měla skončit. Nově, přísněji jsou vymezeny vztahy v oblasti marketingu mezi lékařem, lékárníkem a farmaceutickými giganty.
Reklamou se stane průzkum trhu, marketingové studie i poregistrační studie – ty již nebude možné provádět za úplatu. Nově budou také omezeny kongresové zájezdy, které se stávaly "legálnějším způsobem, jak vyvíjet nátlak na lékaře.
Praktický lékař pro dospělé a pro děti a dorost v jednom se k dané problematice vyjádřil následovně: " tento problém je potřeba řešit, nemyslím si, že by ve všech ohledech byla spolupráce s farmaceutickými firmami špatná, jenomže nátlak, který jsou někteří obchoďáci vyvíjí, je opravdu veliký." Vzápětí dodává: "opakovaně se mi přihodilo, že jsem se bez tendence přijmout úplatek nemohl daného zástupce zbavit."
Pokud vezmeme v potaz, jak velikou možnost výběru má lékař nad podávanými léčivy, měl by být tento systém vyvážen, ochraňovat lékaře, a hlavně veřejný zájem!